Main Content

Customer Ratings & Reviews

Insignia™ - 5.6 Cu. Ft. 1-Tap Beverage Cooler Kegerator - Stainless steel-Front_Standard

Customer rating

Rating 4.4 out of 5 stars with 431 reviews

92%
would recommend to a friend

Pros

Cons

Customer ratings & reviews

Filter:
Page 1, showing1-17 of 17 Reviews
  • Rating: 1 out of 5 stars

    Awful product, awful customer service

    Posted
    Josh
    • My Best Buy® MemberMember

    I purchased this product several months ago knowing full well that it was a very cheap option for a kegerator. What I did not expect was the terrible customer service follow up after having issues with it. Just a few months after purchase the door gasket stuck and was ripped when opening the kegerator one day, thus rendering it unusable because it would not create a seal on the door and it allowed the cold air inside to escape. I called Insignia support who proceeded to order a new one to be sent to me. They said to wait "3 weeks" for it to arrive. After waiting 4-5 weeks and no door gasket, I called back in. They said the part was out of stock and they had cancelled the order. I checked through all my emails, spam included, and had no notification of the cancellation. I asked if they had another one somewhere and they said no, try Geek Squad. Geek Squad did not have one either and told me to call back for Insignia. They told me they don't have one in stock and that I could wait for them to get one in stock or that I could check to buy one at other electronics parts stores. They haven't had one in stock for several months now, how can that be a reasonable solution to just wait until they have one in stock, if they will ever have on in stock again. If they would have simply communicated that they didn't have the part in stock initially instead of wasting my time for another couple of months plus the time waiting on hold and explaining the situation to several different support staff, I wouldn't have been as upset as I am now. I feel that they could take one off a kegerator they have in stock and use it for parts for people like me who are left stranded, or they could purchase one from the other parts vendor they are recommending I go purchase one from and send it to me to make up for their mistake. But no, it's my problem. It's my problem that I purchased from a company such as Insignia. I will not make that mistake again, and I wouldn't recommend you purchase this product or any other product from Insignia either, unless this experience sounds attractive to you. You're better off spending a bit more money for something quality backed up by a legitimate company.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Horrible, biggest regret

    Posted
    Nick
    • My Best Buy® MemberMember

    This was one of the worst purchases I ever made. My wife purchased this for me for Valentines day, brought it home, read directions (which were horrible and terribly written). Plugged it in, let it sit for 2 days like it said. Thermostat dial is absolute trash, and does not work. No matter what setting I had my thermostat set to whether it be 1 or 6, everything froze. I wasted a full keg of beer, and a c02 canister.I had two thermometers and placed one at bottom of kegerator and one on top, temperatures were always in the 20's no matter what. I placed glasses of water in there to monitor temps, and they were frozen the next morning no matter what setting I had it at. The quality of it is pure trash, they have 4 holes on top of the kegerator for the tower, but if you buy the single tap kegerator, the screw holes don't match to the tower, you basically just screw the tower onto the top plate of kegerator so its wobbly and not tight, you don't actually screw it into any holes. There is also no fan of any sort inside the kegerator for circulation, so the bottom and top vary significantly. All the washers that come with the kit, there is no where at all in the manual of where they each go, and washers are a huge factor of not having leaks anywhere. Insignia customer service, is absolutely horrible, probably worst I have ever dealt with. Un educated about their products, no help at all, and long long wait times for a response (days and days). I am beyond frustrated with a purchase of almost $500, I actually brought my original back to best buy today for an exchange within the return period, hoping I just had a faulty thermostat or faulty fridge. As soon as I get home with the brand new exchange kegerator,I lift off box and the right side of the fridge has a huge dent, and that makes the wheels it comes with not sit evenly on floor (3/4 wheels sit evenly on ground, so the whole fridge is lopsided from the dent) and does not sit evenly. I am only attempting this one more time, because it has been nothing but a hassle and trying to make it work since my wife had got it for me for valentines day. If the fridge does not hold temperature properly or at all, I am returning it for my money back and never ever buying an insignia product again. Main thing, DO NOT BUY, reviews are all correct, horrible poorly made quality junk, poor craftsmanship, horrible customer service, you will be dissatisfied, no matter what.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Kegerator Does Not Go Below 42 Degrees

    Posted
    skot1025
    • My Best Buy® MemberMember

    The lowest temperature the kegerator reaches is 42 degrees. Inside the tapper tower it was around 45 - 46 degrees. I added a fan to blow cold air up, but it did not make a difference. No matter what number I set the thermostat dial to it never gets below 42 degrees. I followed all troubleshooting steps in the manual, but the issue persists. I created a case with Insignia and their troubleshooting included steps such as adjusting the thermostat dial. Insignia told me that there was no more troubleshooting they could do and I would need to take the Kegerator to a local Best Buy to have it serviced. I never got that far because when I called Best Buy they said Insignia is responsible for the repair. I even went to my local Best Buy and asked what should I do and no one could provide direction for how I get my Kegerator repaired. I would not recommend this Insignia Kegerator because it does not reach the advertised temperature of 35 degrees. Also, the support from Insignia and Best Buy has been extremely disappointing.

    No, I would not recommend this to a friend

    • Brand response

      InsigniaCustomerSupport

      Hello there! I'm sorry to hear that you had a bad experience, remember that with this Beverage Cooler Kegerator you have a one year warranty. To make it valid, you would have to take your product into the Geek Squad at any Best Buy store to have it checked out; if you have any issues please contact our support team at 877-467-4289 while at the store and we will gladly help. -Elsa Insignia Support BBY-ExBrand_Insignia

  • Rating: 1 out of 5 stars

    So sad...

    Posted
    Kbower

    I want to love this item, but it just is not working for me. I read all the reviews before buying and thought it sounded great. Got the fridge, got a keg. Let the keg settle and cool down overnight after assembling kegerator. Tapped the keg. All foam. Every pour. Ok so I thought about the temp. Bought a USB fan like people suggested. Got internal temp right. 36 degrees of poured foamy beer. I have constantly checked the psi. 10-12 every time like the manual suggests. Tried to lower it. Still foam. So sad and disappointed. I just want it to work right.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Many Problems

    Posted
    NoAmatuer
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    This kegerator was an exciting, long desired gift. Unfortunately, this particular unit is loaded with problems. The temperature control range swings 10.0 / 11.5 degrees. The tap handle sticks. And the pressure regulator does not respond to control. Best Buy has been very gracious in allowing time flexabilty in returning the unit for a full refund.

    No, I would not recommend this to a friend

    • Brand response

      InsigniaCustomerSupport

      Hello

      I am very sorry to read that you are having so many issues with your Kegerator. I understand how disappointing this may have been for you and I am glad that Best Buy is assisting you with the return of the item. Any feedback good or bad is greatly appreciated as we continue to work hard on providing a better product for our customers. Please feel free to contact us at 877-467-4289, if you need any help with your product and will gladly continue to assist you.

      Itzel I. - Insignia Support.

      https://www.insigniaproducts.com/contact-us BBY-ExBrand_Insignia

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Disappointed

    Posted
    Housekeg1

    We received our Kegerator. Top plastic piece cracked and door assembly twisted so door fell off. Dents in door and scratch. Called Best Buy and spoke with Manager and was told we have to repackage to return, keep damaged Kegerator at a10% discount or return for a new one. We choose to return and have to wait until they receive it back for a refund. Which could be 10 days or longer. Very disappointed!!! Poor service for receiving a damaged products!

    No, I would not recommend this to a friend

    • Brand response

      InsigniaCustomerSupport

      Thank you very much for reviewing this Kegerator, I am sorry to read that you have this inconvenience whit the order, we are very interested on follow up your case, so please contact us at https://www.insigniaproducts.com/contact-us so we can provide you with further assistance. Omar S. - Insignia Products Support. BBY-ExBrand_Insignia

  • Rating: 1 out of 5 stars

    DO NOT BUY

    Posted
    hdgary
    • My Best Buy® MemberMember

    I first bought this item and picked it up at store box was in terrible shape opened up top of box Styrofoam was on all sides and all corners. Got it home lifted up the box and the door fell off. sounds like they shipped it out again, listening to the other reviews. Got second one it will NOT cool below 49 degrees.Just don,t know what to do. bad product all together.I wished I would have spent more money and bought a better one.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Garbage

    Posted
    Chris

    Bought this kegerator back in Oct 2017, was working great. Fast forward to April 2018 changing out my second keg, I hear a hissing, thought it was a co2 hose leaking. Nope the cooling panel developed a small crack. Emailed Best Buy and Insignia over a week ago, no response from either company. Guess this is a lesson of you get what you pay for and this turned out to be junk with poor customer service.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Parts don't match up

    Posted
    maggiemo
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    Apparently they don't match up the parts to the unit. The screws and spout hook into thin air and the gaskets do not match. If it wasn't such a big item I would have sent it back. No wonder it was a clearance item, they must have thrown a bunch of spare parts in a box and shipped it. I'm in the process of jury rigging the thing together just to make it work.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Stem broke

    Posted
    SpecialK
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    Have had this kegerator for just barely over one year. Was in love with it until we went to make a pour and the stem Broke completely off top of fridge. Plastic pieces used to screw stem to top and all 3 broke. This is in a private home and used minimally. Now we have a kegerator that can’t pour and no way to fix.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Not happy with beer cooler

    Posted
    Remdog
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® Elite Plus MemberElite Plus Member

    The beer cooler beer line leaks so it foms all the time and I called the help line and they sent me a new one but this one is doing the same thing I try finding someone to work on it and no one does so I have a cooler that I can't use till it's fixed

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    The unit stopped cooling in less than a week.

    Posted
    KevNan
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    The unit stopped cooling in less than a week. I bought it online and had it delivered right to the house. Now I need to bring it to one of the stores for them to send it out for service. They do not provide in home service on this product.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Constant Leak

    Posted
    Lopez6
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    Bought this for my husbands birthday we got it all set up had to pay for keg and the co2 and had a constant leak in the tubing nothing would fix it! We didn’t want to have to worry about ruining our floors because of the leak!

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Terrible

    Posted
    DanB

    Constant temperature swings, one minute it’ll be at 37 then a few hours later 30. Keg constantly freezes and I have the thaw it out. I wish I would’ve returned it while I had a chance.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Terrible product

    Posted
    Gs350lex
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® Elite Plus MemberElite Plus Member

    The fridge cannot maintain temperature which causes beer to foam. It has ruined 3 kegs by freezing them so far.

    No, I would not recommend this to a friend

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Bad Experience

    Posted
    Bedlam
    • Verified PurchaserVerified Purchase
    • My Best Buy® MemberMember

    I had to return my second one as it is made very cheaply. The door fell off and the taps never functioned properly. Do not recommend

    No, I would not recommend this to a friend

    • Brand response

      InsigniaCustomerSupport

      Hello, thank you so much for your feedback on this 1-Tap Beverage Cooler Kegerator. It's good to know that you were able to take advantage of the 15 day return period at the store. Have an excellent week! Louie L. Insignia Products. BBY-ExBrand_Insignia

  • Rating: 1 out of 5 stars

    Door broken

    Posted
    Wenton

    Received this product yesterday and the door was broken off! Called best buy and they will give me my money back but not exchange it.

    No, I would not recommend this to a friend