Customer Ratings & Reviews
- Model:
- CES700P3MD1
- |
- SKU:
- 6284212
Customer reviews
Rating 4.5 out of 5 stars with 81 reviews
(81 customer reviews)Rating by feature
- Performance4.4
Rating 4.4 out of 5 stars
- Ease of Cleaning4.5
Rating 4.5 out of 5 stars
- Quality4.4
Rating 4.4 out of 5 stars
Customers are saying
Customers highly value the 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range's performance, appearance, and ease of use. The range's beautiful design and oven size are also appreciated by users. Several customers also mentioned the nice-looking exterior and the extra burner as positive features.
This summary was generated by AI based on customer reviews.
- Pros mentioned:Oven size
Rated 5 out of 5 stars
GE Cafe range, electric
||Posted . Owned for 2 months when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Studied all available brands for months, and chose this one. Functionality is exceeded only by its beauty. Very large oven.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friend - Pros mentioned:Design
Rated 5 out of 5 stars
Stove
||Posted . Owned for 1 week when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Awesome I love this stove it is soooooo beautiful!
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friend - Pros mentioned:Appearance
Rated 4 out of 5 stars
Owner
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.I'm just getting used to the stove so cannot comment a lot yet but so far love it. There is still a lot to learn.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hello. We appreciate you taking the time to leave a review – we’re so glad you’re loving the range so far! We definitely understand that there can be a lot to learn with a new appliance, and if it might be helpful we do have the manual available online at this link: https://files.bbystatic.com/WiTLFN0AmxpWhGp5bH%2B51A%3D%3D/Owners%2BManual . That has information on using the range, care and cleaning, troubleshooting, etc. We hope the manual is useful for you. If you have any concerns or questions we’re always glad to offer assistance, here or over social media. We’re wishing you all the best! -Sarah@Café
Rated 1 out of 5 stars
ZERO STARS- DO NOT BUY FROM BEST BUY
||Posted . Owned for 3 months when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.We ordered our appliances in September and our entire order was cancelled without notice. I was tossed around from agent to agent and then sent to the store, who told me they needed an order to reference to assist me in store. My order had been cancelled, so there was no order to reference and they had a representative call me, that was able to place place the entire order again with all of the discounts we receive when we originally ordered the appliances. The fridge was delivered without issue, on the scheduled date (Best Buy Scheduled the delivery dates). The Range and Dishwasher were supposed to be delivered on Tuesday December 16th between 7am-7pm, but I received a text at noon that the appointment was cancelled. NO NOTICE, which is completely unacceptable and poor business practice. I wasted an entire day of PTO and didn't have appliances in order to host Christmas. I was informed by a supervisor that my delivery would be expedited to Tuesday December 30th, and that delivery was never actually scheduled by the supervisor or best buy employee. Again, I put in for another day of PTO and the appointment wasn't scheduled. Now I am being told the next available time is January 10th, so I can request another day of PTO and still not have appliances delivered that I have already paid for. I WILL NEVER ORDER FROM BEST BUY AGAIN!
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
No, I would not recommend this to a friend- Pros mentioned:Appearance
Rated 5 out of 5 stars
Range
||Posted . Owned for 2 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Love our new electric range. Glad we purchased this item.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friend Rated 4 out of 5 stars
Regretful
||Posted . Owned for 2 months when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Just what I was looking for, I thought! Beautiful from the front, but it does not push all the way in my cabinet space and the sides are BLACK! Its only about an inch but its sticks out because its BLACK!! I went to the store and picked this out!! Nobody told me it was 2 colors! after I received it I looked online and the matching refrigerator has black sides also. That would really be noticable! I just wanted white appliances!!! Its a shame the look takes away from the use!
This review is from Café - 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hi there, we're sorry you weren't notified about the sides being black. We understand how this could've been surprising for you so we'll be sure to share your comments with our product team for future consideration. Your feedback is greatly appreciated and will help us make improvements down the road. - Guy@Cafe
Rated 5 out of 5 stars
Best range we ever had.
||Posted . Owned for 3 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.We love this slide in range. Besides looking great it is packed with so many features that we were not aware of at the time of purchase. Who knew? I am gluten intolerant and will put the proofing drawer to great use. Fresh bread cannot be beat. Being able to cook frozen foods straight from the freezer. I am going to stop here. There are features that we will discover over time.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hey there,
Thanks so much for reviewing this amazing range. It's so cool to hear that you're loving all the incredible features that this unit has. We're glad that you are putting them to great use and know you'll continue to enjoy it as you learn the other features. If you have any questions, we're here to help. Enjoy! Mike@Cafe
Rated 5 out of 5 stars
Does what it is supposed to do.
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Nice range. I like the food warmer feature on the stovetop. Do not plan to use food warmer feature in the drawer under the oven. This is because I need the space for pots and pans. I prefer to not have my range on my wifi. So have not done that. Overall the oven works well as well as the stovetop. Wish it had been on sale.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friendRated 1 out of 5 stars
Kathy
||Posted . Owned for 2 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Arrived month late dented on side hooked up wrong cord then when right cord installed had short wouldnt work still waiting on new unit no Thanksgiving dinnr and looks like Christmas out of crock pots
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
No, I would not recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .We apologize for the delay in your order and the unfortunate dent on the side. We are so sorry for the issues you've had and hope that you have received a replacement by now. Note: If you still have your range and prefer to take advantage of your warranty you can call Bodewell Service at 1-833-426-3393.
- Pros mentioned:Appearance
Rated 5 out of 5 stars
Great Cafe Range
||Posted . Owned for 1 week when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Have used most of the range's functions, but so far they have performed great.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hi, we're so happy you're enjoying the range! It's a pleasure having you in the Café family and we're glad its performance could exceed your expectations. Enjoy! -Sylvia@Cafe
Rated 5 out of 5 stars
This is a great washer. Has a lot of high end feat
||Posted . Owned for 4 months when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.This is a great range. Has a lot of high end features
I would recommend this to a friendRated 5 out of 5 stars
Mother grandmother. Great grandmother
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Love this stove! I love the rack that rolls out easily and the number of burners that it has on it. I love the built in vent when you have the oven on.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friend- Pros mentioned:Appearance, Design
Rated 5 out of 5 stars
Great so far!
||Posted . Owned for 2 months when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.I haven't been able to use every single feature that it offers yet, but I am really liking everything that I have been able to use. very nice and very pretty.
This review is from Café - 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Stainless Steel
I would recommend this to a friend - Pros mentioned:Ease of use
Rated 4 out of 5 stars
Bake On
||Posted . Owned for 3 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.We are really enjoying this range over our last “aid” in the kitchen. Pros-burners actually simmer, glass edge to edge easier to clean, knobs AND screen on front easier to keep clean, sliding rack under the broiler (we make pizza frequently). Dark racks in oven don’t show the ugly as much. Cons-sits a bit higher than counter at its lowest? 5.7cu feels small after 6.3
This review is from Café - 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Stainless Steel
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hi, Thanks for sharing and welcome to the GEA family! It's always exciting to get a new appliance and we're glad this one is accommodating your home well. It's a pleasure having your business and if there are any further questions or concerns let us know. Have a great day! -Sylvia@Cafe
Rated 5 out of 5 stars
Range electric matte white
||Posted . Owned for 1 week when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Is the best Range electric l love tha color matte white 100% recommend this item
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendRated 5 out of 5 stars
So far I really like this range
||Posted . Owned for 3 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Have not had this range long enought to review all the features but burners and oven heat up fast and it looks fantastic
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friendBrand response from Cafe Appliances
Posted .Hello there,
We're beyond happy hearing that you like this range. It's great to hear the burners and oven heat quickly. Be sure to try out all the cool features it has. If you have any questions, let us know. Have a swell day! Mike@Cafe
Rated 5 out of 5 stars
Professional Installation
||Posted . Owned for 3 weeks when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Professional work. They showed us how to operate and tested all the functions
I would recommend this to a friendRated 5 out of 5 stars
Happy New Year 2024
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Best service and location Costumer friedly and support ❤️
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendRated 5 out of 5 stars
Estufa
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.super wide very beautiful I recommend it and the quality is very good
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range - Matte White
I would recommend this to a friendRated 4 out of 5 stars
GE café slide in range
||Posted . Owned for 1 month when reviewed.This reviewer received promo considerations or sweepstakes entry for writing a review.Very attractive and is very quiet when the oven and convection are being used.
This review is from Café - 30 in. Wide 4 Elements 5.7 Cu. Ft. Slide-In Electric Convection Range, Customizable - Stainless Steel
I would recommend this to a friend


























