See more imagesHighly rated by customers for:
Rating 4.4 out of 5 stars with 8 reviews
SEBA Posted
3 Week review. The 14k btu unit is impressive in terms of cooling capacity. I have it in a space that is about 800sqft and it handles it without a problem. At the highest setting it is louder than I would like but it generally maintains a low to medium speed once the space is cooled down. The quiet mode is near silent while still putting out cold air, just not moving it as far/fast. I've seen complaints about the wifi/app not working but thats a non-issue on my end so far. I actually enjoy the app and am considering an additional smaller unit for a different space.
Posted
Hi Seba! Thank you for sharing your 3-week review! We’re delighted to hear that your 14,000 BTU Frigidaire unit is delivering impressive cooling performance for your 800 sq. ft. space. It’s also great to know that you’re enjoying the Quiet Mode and finding the Wi-Fi app useful and reliable. We truly appreciate your detailed feedback on the sound levels as well—it’s helpful to hear how the unit performs across different settings.
We’re thrilled you’re considering adding another Frigidaire unit for a different space, and we hope it continues to keep you comfortable!
If you have any additional suggestions, comments, or concerns, please join us via Live Chat on our website or contact our Customer Support at 1-800-374-4432. We are open Monday through Friday, 8:30 a.m. to 8:00 p.m. EST.
Thank you, and have a great rest of your day! - Maico
NICV Posted
Really disappointed with Frigidaire's customer service. The mesh screen filter that is meant to protect the coils from dust and pollutants, was bent or otherwise warped and doesn't fit into the slot. When contacted, they said we don't carry that part, sorry...nothing else. This will cause premature blockage and failure of coils, kind of shocking they don't care. They did say I could buy their premium air filter for it which maybe is the scam? They purposely don't fit these screens correctly, and try to upsell and "premium" allergen filter. Either way, it's not a solid unit. Would recommend against purchasing
Posted
Good day,NICV! Thank you for taking the time to share your detailed feedback. We’re very sorry to hear about the issue with the mesh screen filter and that it arrived bent or warped and does not properly fit into its intended slot. We understand your concern about the potential impact this could have on the coils and the long-term performance of your appliance.
We’re also sorry that your experience with our Customer Support left you feeling dismissed, particularly after being told that the replacement part was unavailable without a more helpful solution. We understand how frustrating it must have been to then be directed toward another filter when you were simply trying to resolve an issue with a component that should fit properly.
We appreciate you bringing this experience to our attention. We take your concerns regarding product quality, replacement parts, and the customer service experience seriously, and we regret that we did not meet your expectations.
If you have any additional suggestions, comments, or concerns, please join us via Live Chat on our website or contact our Customer Support at 1-800-374-4432. We are open Monday through Friday, 8:30 a.m. to 8:00 p.m. EST.
Thank you, and have a great rest of your day! - Maico
JustBasic Posted
Very easy to install. Power is great for open area room that is connected to my kitchen. A great purchase for the summer and hope to use for seasons to come. It does seem to be a bit loud however I'll take that ovet being hot.
Posted
Hi JustBasic! Thank you for taking the time to share your feedback with us. We're happy to hear that your Frigidaire air conditioner was easy to install and is providing the cooling power you need to keep your space comfortable.
We appreciate you sharing your experience with the unit’s performance and also your comments regarding the operating sound. Your feedback is valuable and helps us continue improving our products while understanding what matters most to our customers.
If you need any assistance or have any questions, please join us via Live Chat at www.frigidaire.com or call our Customer Care Team at 1-800-374-4432. Monday through Friday, 8:30 a.m. to 8:00 p.m. EST, and we will be happy to assist in any way we can. — Patrick
CarlS Posted
I upgraded from a 2012 kenmore (made by frigidaire) 12000 btu model that was exact same measurements. So install was pretty quick and easy. This thing is nice and quiet. Runs very smooth. Cools great so far. Keeps my whole house cool. Love te smooth inverter and the energy saver on this is great.
Maria Posted
cools the area fast and quietly. Was very easy and fast to install.
Posted
Hi Maria! Thank you for sharing your experience with your Frigidaire air conditioner! We’re delighted to hear that it cools your space quickly and quietly and that installation was easy and fast.
We truly appreciate you choosing Frigidaire. If you ever need any type of assistance, please join us via Live Chat at www.frigidaire.com or call our Customer Care Team at 1-800-374-4432. Monday through Friday, 8:30 a.m. to 8:00 p.m. EST, and we will be happy to assist in any way we can. — Patrick
ScottL Posted
Great ac unit withbfour different blower settings. Easily installed into my garage window right out of the box. Not many extra parts to drop and lose. Living in Southern Louisiana it cools down my very hot garage with ease.
LEF1 Posted
So far unit is good and working as described. This unit is also quiet.
Wcasey Posted
Works as advertised, cools off the entire first floor.
Posted
Hello Wcasey, thank you for sharing your feedback with us. We’re happy to hear that your Frigidaire unit is working as expected and effectively cooling your entire first floor.
We appreciate you taking the time to share your experience and are glad to know that your appliance is helping keep your home comfortable.
If you have any additional suggestions, comments, or concerns, please join us via Live Chat on our website or through our Customer Support by dialing 1-800-374-4432. We are open Monday through Friday, 8:30 a.m. to 8:00 p.m. EST.
Thank you, and have a great rest of your day! - Maico